عطر و ادکلن

عطر چیست؟ | خرید عطرواسانس با کیفیت

عطر-و-اسانس | فروشگاه عطر محمد عطر بخشی جدایی ناپذیر از شخصیت فرد مورد بررسی قرار گرفته است در این متن با عطر و اسانس آشنا می شوید .

خرید عطر خرید ادکلن | پیشینه | خرید عطرواسانس باکیفیت

مقدمه:


خرید عطرواسانس باکیفیت  , عطر بخشی جدایی ناپذیر از محصولات آرایشی و بهداشتی است و اغلب به عنوان یک عامل اساسی در انتخاب لوازم آرایشی در بین مصرف کنندگان در نظر گرفته می شود. عطرها همچنین نقش قابل توجهی در پوشاندن بوهای نامطلوب ناشی از اسیدهای چرب، روغن ها و سورفکتانت هایی که معمولا در فرمولاسیون های آرایشی استفاده می شوند، ایفا می کنند. اسانس ها دارایی های حیاتی در صنعت آرایشی و بهداشتی هستند، زیرا در کنار ایجاد رایحه های مطبوع در محصولات مختلف، می توانند به عنوان نگهدارنده و عوامل فعال عمل کرده و به طور همزمان فواید مختلفی را برای پوست ارائه دهند. علاوه بر این، تقاضای محرک برای مواد طبیعی به شدت به علاقه مجدد به صنایع آرایشی و بهداشتی در مشتقات گیاهی، به ویژه روغن‌های ضروری کمک کرده است. با توجه به خطرات احتمالی نامطلوب سلامتی مرتبط با مواد شیمیایی عطر مصنوعی، که از عناصر اصلی لوازم آرایشی هستند، شرکت‌های لوازم آرایشی محبوب، عطرهای طبیعی را تأیید کرده و مواد طبیعی با حداقل پردازش را انتخاب کنند. در میان اسانس‌های با ارزشی که به عنوان عطر استفاده می‌شوند، مرکبات، اسطوخودوس، اکالیپتوس، درخت چای و سایر روغن‌های گل هستند، در حالی که لینالول، ژرانیول، لیمونن، سیترونلول و سیترال از اجزای معطر بسیار مورد استفاده در لوازم آرایشی مختلف هستند. بنابراین، این بررسی با هدف برجسته کردن تطبیق پذیری عظیم اسانس ها به عنوان منابع مهم عطرهای طبیعی در لوازم آرایشی و بهداشتی انجام شد. علاوه بر این، تمرکز ویژه ای بر جنبه های مختلف مربوط به اسانس ها مانند منابع آنها، تقاضای بازار، شیمی، طبقه بندی عطر، مشخصات عطر، اصالت و ایمنی خواهد بود.

معرفی:


استفاده از عطر در همه جا وجود دارد و یک پدیده جهانی بشری است. در طول زمان، تعداد بی‌شماری از طعم‌ها و عطرها به زندگی روزمره راه پیدا کرده‌اند، به ویژه در غذاها، نوشیدنی‌ها و اقلام شیرینی‌پزی. در محصولات مراقبت شخصی (صابون، خمیر دندان، دهان شویه، دئودورانت، لوسیون حمام و شامپو)، عطرها، و سایر لوازم آرایشی و همچنین فرمولاسیون های دارویی . طعم‌ها و عطرها برای جذاب‌تر کردن چنین محصولاتی یا پوشاندن طعم یا بوی آن‌هایی که کمتر خوشایند هستند، اضافه می‌شوند . در زمان‌های اخیر، مصرف‌گرایی سبز و رواج مجدد استفاده از «طبیعی‌ها» انگیزه تازه‌ای به توسعه محصولات گیاهی، به‌ویژه در صنایع زیبایی و سلامتی داده است.

خرید عطرواسانس باکیفیت , عطرها نقش ویژه ای در افزایش جذابیت لوازم آرایشی دارند. بوی مطبوع بر راحتی و تأثیر محصولات تأثیر می گذارد و همچنین تأثیر قابل توجهی بر ارزیابی کلی لوازم آرایشی دارد. بنابراین در کنار شکل و طرح ظرف، بو نیز یکی از ویژگی های لوازم آرایشی است که مصرف کننده آن را تجربه می کند و در انتخاب آن اقلام چشم انتظار است. در میان عطرهای طبیعی، اسانس‌ها که مخلوط پیچیده‌ای از ترپن‌ها و سایر ترکیبات معطر یا آلیفاتیک هستند که به عنوان متابولیت‌های ثانویه در بافت‌های ترشحی تخصصی گیاهان معطر تولید می‌شوند، محبوب‌ترین هستند. در طبیعت، اسانس ها نقش بسیار مهمی در فرآیندهای دفاعی و سیگنال دهی گیاه دارند. به عنوان مثال، آنها در دفاع گیاه در برابر حشرات، گیاهخواران و میکروارگانیسم ها، از جمله جذب حشرات گرده افشان و حیوانات پراکنده میوه، تنظیم آب و فعل و انفعالات آللوپاتیک نقش دارند .هنگامی که گیاهان برداشت شدند، اسانس با استفاده از تقطیر با بخار آب استخراج می شود، بیان (خرد کردن فیزیکی غدد اسانس واقع در پوست میوه یا بیرونی ترین لایه مومی پوست میوه) ، استخراج به کمک مایکروویو، استخراج با حلال، یا Enfleurage (انتقال اسانس از گلبرگ گل به چربی). از میان این روش ها، تقطیر با بخار آب رایج ترین روش کلی است، در حالی که بیان بیشتر برای به دست آوردن اسانس از پوست مرکبات مانند پرتقال، لیمو، ترنج و غیره استفاده می شود.

در واقع، ماهیت فرار اسانس ها باعث می شود که آنها به عنوان عطر مفید باشند، اما مانع از عملکرد دیگر آنها در لوازم آرایشی نمی شود . در واقع، استفاده مورد نظر از آنها برای مدت طولانی عمدتا صنعتی بوده است، به طوری که استانداردسازی عطرها که نیاز به ترکیب اسانس های گیاهان مختلف با هدف به دست آوردن یک رایحه خاص دارد، یک روش معمول بوده است . گزارش شده است که 300 اسانس از حدود 3000 گونه گیاهی به صورت تجاری در بازار طعم و عطر موجود است . اسانس هایی که عمدتاً برای مصارف صنعتی تولید می شوند، اسانس هایی از پرتقال، نعناع ذرت، سیترونلا، اکالیپتوس، نعناع فلفلی و لیمو هستند.

روغن های ضروری به دلیل پیچیدگی ترکیبات فعال، خواص بسیار معطر و تصویر بازاریابی طبیعی، به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست مدرن گنجانده شده اند. علاوه بر این، در طول سال ها، آنها چندین ویژگی آرایشی اثبات شده علمی را نشان داده اند. به عنوان مثال، اهمیت آنها در آماده سازی آرایشی به عنوان عوامل نگهدارنده طبیعی، به دلیل خواص ضد میکروبی آنها، به تنهایی یا در ترکیب با سایر نگهدارنده ها ثابت شده است ,که به موجب آن محافظت در برابر باکتری ها و قارچ ها تضمین می شود. از این رو، اسانس‌های اضافه شده به راحتی می‌توانند خواص پوستی-آرایشی محصول نهایی را افزایش دهند، نه تنها با محافظت در برابر عفونت‌های میکروبی، بلکه به حفظ فرمول آرایشی کمک می‌کنند . جالب توجه است که آنها همچنین برای القای فواید اضافی برای پوست مانند ضد آکنه، ضد پیری، روشن‌کننده پوست و محافظت در برابر آفتاب، از جمله، در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند، بنابراین آنها را برای صنایع آرایشی و بهداشتی بسیار ارزشمند می‌کند.

خرید عطرواسانس باکیفیت , بسیاری از صنایع از عطرهای مصنوعی استفاده می کنند که در آزمایشگاه تولید می شوند تا ترکیبات معطر و شیمیایی روغن های طبیعی و گیاهی را تقلید کنند که تولید آنها گران تر است. با این وجود، عطرهای مصنوعی ممکن است حاوی جنبه‌های مفید اسانس‌های طبیعی گیاهی نباشند و حتی می‌توانند برای کاربردهای انسانی ناایمن باشند. از سوی دیگر، بازار جهانی عطرهای طبیعی به دلیل استفاده روزافزون از عطرهای طبیعی مانند اسانس ها نسبت به عطرهای مصنوعی به دلیل مزایای متعدد سلامتی مرتبط با آن ها مانند رایحه درمانی که انتظار می رود باعث رشد عطرهای طبیعی شود، شاهد رشد بالایی است. بازار در سال های آینده به عنوان مثال، اندازه بازار جهانی اسانس‌ها در سال 2018 از 7.51 میلیارد دلار فراتر رفت و انتظار می‌رود بین سال‌های 2019 تا 2026 با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از 9 درصد (CAGR) رشد کند. علاوه بر این، برندهای معروف لوازم آرایشی از اسانس‌های مختلف در لوازم آرایشی استفاده می‌کنند و گران‌ترین عطرها حاوی اسانس‌های خالص هستند که رایحه‌ای خاص و منحصربه‌فرد به آن‌ها می‌دهد و آن‌ها را به عنوان رایحه‌های انحصاری منحصربه‌فرد می‌سازد. با این حال، اگرچه اثربخشی اسانس ها در سلامت و زیبایی به طور گسترده تایید شده است، اما ممکن است کاملاً عاری از موارد منع مصرف و اثرات آلرژیک نباشند.

برداشت گسترده گیاهان معطر برای اهداف تجاری می تواند باعث از بین رفتن گونه ها شود و آنها را در معرض خطر انقراض قرار دهد. بنابراین ضروری است که کشت سیستماتیک این گیاهان به منظور حفظ تنوع زیستی و حفاظت از گونه های در معرض خطر معرفی شود. استخراج پایدار محصولات طبیعی، استفاده از فن‌آوری‌های نوآورانه، تشدید فرآیند و حلال‌های مبتنی بر کشاورزی، راه خروجی در توسعه مواد معطر سازگار با محیط زیست است که هر خانواده بویایی را پوشش می‌دهد بدون اینکه تنوع زیستی را بیشتر در معرض خطر قرار دهد.

منابع اسانس:


400000 گونه گیاهی شناخته شده از گیاهان معطر و دارویی وجود دارد . از این میان حدود 2000 گونه از نزدیک به 60 خانواده گیاه شناسی از گیاهان اسانس دار می آیند . خانواده‌های گیاهی متشکل از گونه‌هایی که اکثر اسانس‌های مهم اقتصادی را تولید می‌کنند . به یک گروه طبقه‌بندی تخصصی محدود نمی‌شوند، بلکه می‌توان آن‌ها را در بین تمام طبقات گیاهی توزیع کرد.

منابع اصلی اسانس در خانواده های گیاهی

نمونه هایی ازگیاهان اسانس دار

خانواده های گیاهی

نوع گیاهان آوندی

برگ سدر، چوب سرو، سرو

صنوبر و کاج

Cupressaceae

Pinaceae

گیمنوسپرمس

آنژیوسپرم ها

کالاموس

وتیور و علف معطر

زنجبیل و هل

Acoraceae

Poaceae

Zingiberaceae

تک لپه ای

کالاموس

وتیور و علف معطر

زنجبیل و هل

گشنیز و رازیانه

ترخون، بابونه و افسنطین

شمعدانی

بادیان ستاره ای

اسطوخودوس،پاتچولی، نعناع، ​​پونه کوهی

لیتسیا، دارچین، کافور، ساسافراس

گراز و جوز هندی

فلفل دلمه ای، میرت و میخک

یاسمن

گل سرخ

چوب صندل

Apiaceae

Asteraceae

Geraniaceae

Illiciaceae

Lamiaceae

Lauraceae

Myristicaceae

Myrtaceae

Oleaceae

روزاسه

Santalaceae

دولپه ای ها

چندین گیاه حاوی اسانس هستند. با این حال، بخش هایی از گیاهان که به عنوان منبع اصلی اسانس هستند، می توانند متفاوت باشند. اینها شامل گلها و گل آذین (مانند بابونه، اسطوخودوس، گل رز، یلانگ یلانگ)، برگها هستند . به عنوان مثال، ریحان، لورل، علف لیمو، نعناع فلفلی، رزماری، میوه ها فلفل سیاه، جوز هندی، پوست (پرتقال، ترنج، لیمو، نارنگی)، دانه ها (انیسون، زیره، هل، رازیانه)، انواع توت ها (فلفل دلمه ای، ارس)، پوست درخت (دارچین، کاسیا، ساسافراس)، چوب (سدر، کافور، چوب صندل)، ریشه و ریزوم (زنجبیل، خس خس، زردچوبه)، و رزین (مر، کندر).


خرید عطرواسانس باکیفیت | روایح :

 چوبی | مونت بلانک لجند سفید (مونت اسپریت ) |

 گلی | تروز میدنایت رز لانکم |

 چرمی | ابسولوت پور هم |


برای خرید عطر و اسانس های با کیفیت به صورت تک و عمده می توانید روی لینک واتساپ کلیک کنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *